Nieuws

Volgens het CBS werken 4,5 miljoen Nederlanders (51% van de werkende Nederlandse beroepsbevolking) vaak of soms in de avonduren en ruim 1,3 miljoen vaak of soms in de nacht. Misschien jij ook? 🌃​Je diensten kunnen sterk wisselen waardoor er gewerkt wordt wanneer anderen vrij zijn of slapen en andersom. Hierdoor kan ook je voedingspatroon veranderen. Je hebt bijv. meer of juist minder zin in eten of eet op ongewone tijdstippen. Het kan dan een uitdaging zijn om gezond te blijven eten.Hierbij een aantal praktische tips om je voedingspatroon te optimaliseren bij onregelmatige ochtend- en avonddiensten (meer tips, ook specifiek voor de nacht vind je het blog van Joëlle Janssen):🌅 Houd zo veel mogelijk vast aan het biologische dag- en nachtritme van je lichaam. Eet dus overdag en vermijd of beperk eten gedurende de nacht (tussen 00:00 en 06:00u);🌅 Zorg dat je per 24 uur in ieder geval 3 hoofdmaaltijden (ontbijt, lunch en diner) eet. Eet deze maaltijden zo veel mogelijk op vaste tijdstippen. Vermijd het eten van grote hoofdmaaltijden 1 tot 2 uur voor het slapengaan;🌅 Eet gevarieerd en volgens de Richtlijnen goede voeding. Kies voor voldoende groente en fruit, volkoren producten, zuivel of plantaardige eiwitbronnen en eet regelmatig producten met onverzadigde vetten zoals noten, avocado’s en vette vis. Zo krijg je voldoende voedingsstoffen en vitamines, mineralen en vezels binnen om optimaal te functioneren;🌅 Kies voor gezonde tussendoortjes zoals fruit, snoepgroenten met hummus, een handje noten, volkoren crackers of rijstwafels met mager beleg of pindakaas of gekookte eieren. Vermijd of beperk de inname van sterk bewerkte voedingsmiddelen zoals frisdrank, candybars, koek, snoep, chips en gefrituurd voedsel;🌅 Probeer op het werk je eetmomenten buiten de directe werkomgeving te organiseren (bijv. in de kantine) en eet samen met collega’s. Probeer buiten het werk regelmatig samen met je partner, gezin of vrienden te eten;🌅 Drink voldoende water of andere gezonde dranken om goed gehydrateerd te blijven;🌅 Beperk de inname van alcohol en cafeïne, en vermijd inname in ieder geval voor het slapengaan.Link naar blog: www.iamafoodie.nl/voedingstips-voor-mensen-die-onregelmatig-werken/ ... Bekijk meerZie minder
Bekijk op Facebook
Tijdlijnfoto'sMensen met een eetstoornis hebben zo snel mogelijk de juiste zorg nodig. Een actueel overzicht van de best bewezen en werkzame behandelingen en de mogelijkheden voor begeleiding helpt hier enorm bij. Zo’n overzicht komt er nu op Eetstoornissen Netwerk: een plek waar zorgverleners elkaar eenvoudig kunnen vinden en daarmee samen sneller de juiste zorg kunnen bieden. Zet jouw organisatie ook op de kaart! Zo maken we samen de zorg voor eetstoornissen beter. Hoe je je kunt aanmelden zie je eenvoudig in het stappenplan.Mocht je je naar aanleiding van de oproep in het NVD Nieuws van juli 2020 hebben aangemeld voor de interactieve kaart dan is het alsnog nodig je aan te melden via het stappenplan. Heb je vragen of wil je graag iemand spreken? Stuur een e-mail naar info@eetstoornissennetwerk.nl ... Bekijk meerZie minder
Bekijk op Facebook
Veiligheidswaarschuwing diverse producten DavitamonDavitamon roept diverse producten terug vanwege de mogelijke aanwezigheid van ethyleenoxide in een van de grondstoffen. Hoewel deze stof niet in het eindproduct is aangetroffen heeft Davitamon toch besloten deze maatregel te nemen. Klanten wordt verzocht deze producten niet meer te consumeren en naar de winkel terug te brengen.- Davitamon Compleet Zwanger 60 tabletten, streepjescode 8710537704235- Davitamon Actifit 50+ 90 tabletten, streepjescode 8710537041224- Davitamon Magnesium speciaal voor de nacht 30 tabletten, streepjescode 8710537707533- Davitamon Mama fit 60 tabletten, streepjescode 8710537703900- Davitamon Actifit 65+ 70 tabletten, streepjescode 8710537041217- Davitamon Compleet weerstand kauwvitamines 60 tabletten, streepjescode 8710537704426www.davitamon.nl/algemene-informatie/terugroepactie-davitamon/ ... Bekijk meerZie minder
Bekijk op Facebook